„Laisvės debatai“

Vienas iš svarbiausių uždavinių kiekvienam ugdytojui – ugdyti kritiškai ir savarankiškai mąstantį jaunuolį. Šios savybės itin svarbios vyresniame amžiuje, kai jaunas žmogus įsitraukia į bendruomeninių ir socialinių problemų sprendimą.

Būtent kritinis mąstymas yra universalus gebėjimas, padedantis tiek moksluose, tiek darbuose, tiek asmeniniame gyvenime. Jis leidžia ne tik geriau komunikuoti ar priimti tinkamesnius sprendimus. Kritinis mąstymas neleidžia pasiklysti informacijos gausoje.  Pastaruoju metu tai tampa ypač aktualu – informacinėms technologijos atvėrus didžiulius informacijos laukus, kritinis mąstymas yra reikšmingas įrankis šios informacijos patikimumui įvertinti.

Savarankiškai mąstyti mokomės diskutuodami, kai turime pagrįsti savo nuomonę ir argumentuoti priimtus sprendimus. Tokiu būdu mes išmokstame išklausyti kitą ir atremti nuomonę, kuriai nepritariame. Visų šių savybių galime mokytis visą gyvenimą, tačiau pagrindus įgyjame mokykloje.

Moksleiviams šie gebėjimai – itin svarbūs, žengiant pirmuosius savarankiško gyvenimo žingsnius, kai iš stebėtojų jie tampa aktyviais socialinių ir bendruomeninių problemų sprendėjais. Atlikti tyrimai rodo, kad kritiškai mąstantys moksleiviai pasiekia geresnių rezultatų, yra kūrybiškesni ir geba priimti sprendimus palankius ne tik sau, bet ir bendruomenei.

Diskusija klasėje (Pexels nuotr.)

Dėl šių priežasčių Lietuvos laisvosios rinkos institutas ėmėsi projekto „Laisvės debatai“, kurio metu siekia skatinanti vietos bendruomenių ir moksleivių įsitraukimą į aktualiausių socialinių, ekonominių bei etninių problemų nagrinėjimą.

Trumpai apie projektą:

  • Siekiame sudominti ir įtraukti jaunimą į diskusijas apie jiems ir bendruomenei aktualius klausimus, kūrybiškumą, pilietiškumą, moralę, galimybes ir laisvę.
  • Debatų formatas skirtas jaunuoliams mokytis analizuoti problemas ir diskutuojant rasti sprendimus.
  • Projekto dalyviams suteiksime prieigą prie specialiai temoms atrinktos medžiagos. Mokiniai galės naudotis tarptautiniu mastu įvertintu vadovėliu „Ekonomika per 31 valandą“ bei integruota, reiškiniais grįsta medžiaga iš ugdymo platformos „Pilietis per 31 valandą“. Mokytojams suteiksime nemokamą prieigą prie vadovėlio bei ugdymo platformos mokytojo knygų, kuriose gausu papildomos informacijos, užduočių ir patarimų, kaip padėti mokiniams mokytis.
  • Dalyvius apmokysime, kaip naudotis specialiai šiam projektui sukurta debatų metodologija.
  • Pasidalinsime geriausiomis praktikomis iš įvairių debatų klubų.
  • Suteiksime visą kitą reikiamą informaciją.
  • Viso projekto metu rengsime mokytojų bei mokinių konsultacijas.

Debatų gaires rasite šioje nuorodoje

„Laisvės debatai“ metodologinių gairių recenziją rasite (autorius D. Dumčius) šioje nuorodoje

Debatų temos „Ar globalizacija gali sumažinti atotrūkį tarp turtingų ir vargšų?“ pasiruošimo medžiagą moksleiviams rasite šioje nuorodoje

Viešojo kalbėjimo ir debatų komandos praktinės pasiruošimo užduotis rasite šioje nuorodoje

Susidomėjote? Susisiekite su Švietimo centro vadove Justina Kuncaitiene (justina@llri.lt). 


Susijusios naujienos

Rikiuoti: