Šiaulių mokytojai mokėsi ugdyti pilietiškus ir kritiškai mąstančius moksleivius

23 Šiaulių miesto ir rajono pilietiškumo, dorinio ugdymo ir ekonomikos mokytojai diskutavo ir mokėsi, kaip šias pamokas mokiniams vesti inovatyviau ir interaktyviau. Mokytojai sutaria, kad šiandien svarbiausia ugdyti jaunosios kartos kritinį mąstymą, gebėjimą diskutuoti aktualiausiais socialiniais klausimais. 

„Pasaulis keičiasi, nebeužtenka „kalti“ faktų, juos galima surasti vienu mygtuko paspaudimu internete. Šiandien daug svarbiau išmokti suprasti save ir supančią aplinką, mokyti prisitaikyti prie besikeičiančio pasaulio. Nors daug kas mano, kad šiandienos paaugliai yra pasyvūs visuomenės stebėtojai, iš kasdienio bendravimo su jais matau, kad jie turi savo nuomonę ir jiems svarbu ją apginti. Jaunimas tai daro savais būdais ir priemonėmis, kuriuos mokytojams svarbu suprasti“, – apie iššūkius su kuriais susiduria ugdydama mokinius pasakoja Simono Daukanto gimnazijos etikos mokytoja Inga Vainorienė-Marauskė.

Mokytojai nuo šiol naudosis nauja nemokama vienerių metų programa „Pilietis per 31 valandą“, skirta praturtinti šias pamokas, labiau jas integruoti – aktualiais socialiniais klausimais diskutuoti iš skirtingų disciplinų pusių.

„Norime suteikti gebėjimus, medžiagą diskutuoti apie klausimus, kuriuos kelia paaugliai – skurdą, ekologiją, robotizaciją ir pan. Tai nėra paprastos temos, ir apie jas nereikia formuoti vienareikšmės nuomonės, reikia mokėti klausti, kūrybiškai ieškoti sprendimo. Juk tik taip išugdysime aktyvius piliečius, kurie sieks savarankiškai spręsti problemas, supras, kad būti piliečiu – tai ne tik pasą turėti“, – sako Lietuvos laisvosios rinkos instituto švietimo centro vadovė, vadovėlių autorė Marija Vyšniauskaitė.

„Dažnai susiduriame su pilietiškai pasyviais moksleiviais, kurie nuomonę susidaro tik stebėdami. Žinoma, yra aktyviai veikiančių lyderių, tačiau dažnai moksleiviams trūksta tos kibirkšties, kuri įkvėptų būti aktyvesniais ir turėti savo nuomonę“, – teigia Vladas Vaidžiulis, Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos etikos mokytojas. 

Nauja ekonomikos, pilietinio ir dorinio ugdymo programa ir visoje Lietuvoje vykstantys mokytojai yra Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Inovacijų išbandymas“ dalis, kurios tikslas – trijų disciplinų mokytojams bendradarbiauti ir medžiagą integruoti į įprastas pamokas. Prie programos prisijungė 280 mokyklų, tarp jų – 23 iš Šiaulių miesto ir rajono.