Alytaus pilietiškumo, dorinio ugdymo ir ekonomikos mokytojai diskutavo ir mokėsi, kaip šias pamokas mokiniams vesti inovatyviau ir interaktyviau. Mokytojai sutaria, kad šiandien svarbiausia ugdyti jaunosios kartos kritinį mąstymą, gebėjimą diskutuoti aktualiausiais socialiniais klausimais.
„Mokiniai daug aktyvesni, kai klausimai kyla iš jų aplinkos. Jie aktyviai sprendžia problemas, kurios aktualios jų amžiui, dalyvauja savo mokyklos, klasės, kiemo reikaluose“, – pastebi ekonomikos mokytoja iš Alytaus Rūta Mockevičienė.
„Siekiame padėti mokytojams, išmokyti juos diskutuoti apie klausimus, kuriuos kelia paaugliai – skurdą, ekologiją, robotizaciją ir pan. Tai nėra paprastos temos, ir apie jas nereikia formuoti vienareikšmės nuomonės, reikia mokėti klausti, kūrybiškai ieškoti sprendimo. Juk tik taip išugdysime aktyvius piliečius, kurie sieks savarankiškai spręsti problemas, supras, kad būti piliečiu – tai ne tik pasą turėti“, – sako kūrybines dirbtuves mokytojams vedusi Lietuvos laisvosios rinkos instituto švietimo centro vadovė, vadovėlių autorė Marija Vyšniauskaitė.
Mokytojai nuo šiol naudosis nauja nemokama vienerių metų programa „Pilietis per 31 valandą“, skirta praturtinti šias pamokas, labiau jas integruoti – aktualiais socialiniais klausimais diskutuoti iš skirtingų disciplinų pusių.
„Moksleiviams jų įvaizdis, meilė, santykiai su tėvais, draugais yra žymiai svarbiau nei politikos ar ekonomikos problemos. Tai, kas bendrai vyksta valstybėje jiems atrodo tolima, visų pirma jauniems žmonėms rūpi jų artimiausia aplinka“, – sako Alytaus Dzūkijos mokyklos mokytojas Rindaugas Žitkauskas.
Nauja ekonomikos, pilietinio ir dorinio ugdymo programa ir visoje Lietuvoje vykstantys mokytojai yra Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Inovacijų išbandymas“ dalis, kurios tikslas – trijų disciplinų mokytojams bendradarbiauti ir medžiagą integruoti į įprastas pamokas. Prie programos prisijungė 280 mokyklų iš visos Lietuvos.