Integruotas socialinis ugdymas: kūrybinės dirbtuvės mokytojams

Ekonomikos, etikos ir pilietinio ugdymo mokytojai dalyvavo Lietuvos laisvosios rinkos instituto organizuotose kūrybinėse dirbtuvėse „Kaip ugdyti socialinį sąmoningumą?“. Iš skirtingų Lietuvos miestų į renginį atvykę mokytojai dalijosi įspūdžiais apie tai, kaip jiems sekasi vesti integruotas pamokas, kartu ieškojo būdų kaip spręsti kylančius iššūkius.

„Džiugu, kad realių socialinių problemų nagrinėjimas persikelia į mokyklas. Apie skurdą, socialinius tinklus, migraciją ir kitas aktualias temas diskutuojama, peržengiant tradicinių disciplinų ribas. Šie principai leidžia ugdyti kritiškai mąstančias ir savo nuomonę pagrįsti galinčias asmenybes“ – teigia Lietuvos laisvosios rinkos instituto švietimo centro vadovė Marija Vyšniauskaitė.

Dirbtuvėse įžvalgomis taip pat dalijosi LEU Socialinės komunikacijos instituto direktorė prof. dr. Giedrė Kvieskienė ir Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos ekonomikos mokytoja Danutė Bareikienė. Seminaro metu kalbėjome apie integruoto socialinio ugdymo svarbą, praktinius tokio ugdymo iššūkius mokyklose.

Šios kūrybinės dirbtuvės yra projekto „Kaip ugdyti socialinį sąmoningumą?“ dalis. Ši iniciatyva skirta į politines, ekonomines ir etines problemas pažvelgti ne fragmentiškai, bet iš esmės. Socialinis sąmoningumas – tai gebėjimas suprasti visuomenėje vykstančius procesus, jų santykį ir poveikį sau, kitiems ir pasauliui. Daugiau apie projektą, skaitykite čia.