Diskusija „Mums reikia kūrėjų“: kaip atverti duris į kūrybiškumą?

Duomenų analitikai, robotikos inžinieriai, virtualios realybės architektai, programuotojai, verslo procesų vadybininkai – tik maža dalis darbuotojų, kuriems jau seniai nebepakanka tik techninių žinių. Kaip atrasti jaunų žmonių kūrybiškumą ir jį ugdyti buvo kalbamasi Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LLRI) organizuotoje diskusijoje „Mums reikia kūrėjų!“.

LLRI nuotr.

Siekiant išlaisvinti kūrybiškumą, svarbu pažinti jo ištakas. Renginyje dalyvavusi LLRI prezidentė Elena Leontjeva pabrėžė, kad Kūrybiškumui būtina drąsa. Ji vieniems yra įgimta, kitiems reikia padrąsinimo.

„Kūryba – tai žmogaus laisvės patirtis ir erdvė, kurioje jis gali išsipildyti. Stokos, kaip visur esančio elemento, pažinimas išgydo nuo pasaulio matymo kaip neišbaigto ir netobulo bei įkvepia drąsos ir ryžto ieškoti stokos, atsiliepti į ją savo veikimu, atsakomybe.“, – teigė LLRI prezidentė Elena Leontjeva. Tad stokos pažinimas, jos teigimu, tai sparnai laisvei, kūrybiškumui ir atsakomybei.

Programos „Renkuosi mokyti“ vadovas Arturas Adamas Markevičius diskusijoje atkreipė dėmesį į tai, kad moksleivio ateitis prasideda mokyklos suole.

Asociacijos „Unicorn Lithuania“ vadovė Inga Langaitė pritarė E. Leontjevai, pabrėždama, kad startuolių ekosistemoje būtent stoka ir alkis veda į priekį.

„Daug kas vadina mus neatrastu brangakmeniu, nes mes demonstruojame ne tik gražius skaičius, bet ir turime labai daug potencialo. Kai kalbame ekosistemos viduje su startuolių kūrėjais ir kai bandome suprasti, iš kur yra tas potencialas, labai dažnai nusileidžiame iki visiškai bazinio alkio jausmo. Mes esame dar nepasisotinę sėkmės, nepasisotinę pasaulio, nepasisotinę jo užkariavimo“, – įsitikinusi Inga Langaitė. Tas jausmas, jos teigimu, labai stiprus ir būtent jis veda į kūrybos potencialą ir sėkmę.

Tiek alkis pažinimui, tiek kūrybiškumas ugdyti pradedamas mokyklos suole ir mokytojo vaidmuo čia – ne mažiau reikšmingas. Apie tai diskusijoje kalbėjo programos „Renkuosi mokyti“ vadovas Arturas Adamas Markevičius.

„Prisimenu tokį susitikimą su mokiniais, gal devintokais, dešimtokais. Aš jų klausiu: „Tai gal norėtumėt būti mokytojais?“ Jie visi kartu, gal keturi buvo, sako: „Oi, ne, tik ne mokytojais!“ Tada klausiau: „O kuo norite būti?“ Sako: „Tikrai nežinom, bet norėtume kažkaip prisidėti prie ateities kūrimo.“ Štai, ir kabliukas“, – teigė A. A. Markevičius.

Anot jo, dirbdamas su vaikais, mokytojas turi galimybę prisidėti prie ateities. „Man atrodo, labai svarbu, kai kalbame apie kūrybiškumą suprasti, kaip jis siejasi su prasmingumo paieškomis“, – pridėjo „Renkuosi mokyti“ vadovas.

Apie sugebėjimą iš pagrindų pažvelgti į jauno žmogaus ugdymo procesą ir to prasmę diskusijoje daug kalbėjo Donatas Puslys.

„ Kiekvienam žmogui svarbu įprasminti save, ir dažnu atveju tai įvyksta per darbą. Ne be reikalo sakoma, kad bedarbis žmogus galvą suka ne dėl pašalpų dydžio, o dėl beprasmybės jausmo, apėmusio neprisidedant prie bendrojo visuomenės gėrio kūrimo. O kūrybiškumas yra reikalingas visiems. Ir mokytojams, ir mokiniams“, – sakė Donatas Puslys.

Pasak jo, kūrybiški žmonės ras sau vietą. „Štai, istorikai šiuo metu paklausiausi kompiuterinių žaidimų pramonėje, nes jie kuria faktus atitinkančius naratyvus ir tikrina, ar sukurti grafiniai elementai atitinka istorinę tikrovę. Tuo noriu pasakyti, kad kūrybingi žmonės patys susikuria sau galimybių“, – kalbėjo D. Puslys.

Didžiausioje Lietuvoje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „KARJERA & STUDIJOS 2023“ vykusią diskusiją „Mums reikia kūrėjų!“ moderavo LLRI ekspertas, istorijos mokslų daktaras Laurynas Peluritis.

Diskusijos vaizdo įrašą peržiūrėti galite čia