LLRI analizuoja stojimo į ES pasekmes

Šiandien, sausio 29 d., Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) pristato Krovinių vežimo kelių transportu politikos Lietuvai integruojantis į Europos Sąjungą studiją. Jos tikslas – įvertinti stojimo į Europos Sąjungą (ES) pasekmes Lietuvos krovininiam kelių transportui bei pateikti Lietuvos derybininkams siūlymus, kuriais būtų sukurtos sąlygos sklandžiam ES normų įgyvendinimui Lietuvoje.
„Tinkamas stojimo į ES poveikio įvertinimas svarbus tiek vežėjams, tiek transporto paslaugų vartotojams, nes suteikia galimybę sumažinti prisitaikymo kaštus, geriau išnaudoti naujas galimybes, vadinasi, tinkamiau planuoti verslą ir maksimizuoti jo grąžą. Vyriausybei tokie įvertinimai būtini tam, kad galėtų tinkamai atstovauti šalies interesus tiek derybų dėl narystės metu, tiek įstojus į ES, planuoti biudžeto išlaidas, pertvarkyti ir rinkos priežiūros infrastruktūrą“ teigia projekto vadovas Ramūnas Vilpišauskas.
Tyrime nagrinėjamos krovininio kelių transporto veiklą reglamentuojančių ES teisės normų poveikis pagrindinėse srityse – įėjimo į rinką (kvotų ir licencijų taikymo), technologijos ir saugumo reikalavimų derinimo, mokesčių derinimo, socialinės politikos, konkurencijos. Pokyčiai kiekvienoje srityje vertinami trumpai pristatant esamą situaciją Lietuvoje, atitinkamų ES teisės normų nuostatas bei įgyvendinimo poveikį Lietuvos vežėjams bei kitoms visuomenės grupėms. Remiantis pasekmių įvertinimais pateikiamos išvados ir rekomendacijos.
Tyrimo pristatymui skirta spaudos konferencija vyks BNS spaudos konferencijų salėje sausio 29 d. pirmadienį 10 val. 30 min. Vėliau tyrimas bus pristatytas Lietuvos derybininkams, politikams bei valdininkams, verslo atstovams, analitikams.

LLRI interneto svetainėje pateikiame „Krovinių vežimo kelių transportu politikos Lietuvai integruojantis į Europos Sąjungą studijos“santrauką.