Vis daugiau mokinių ekonomikos mokosi inovatyviai

Kitaip – įdomiau, aktualiau ir inovatyviau – ekonomikos šiemet mokysis jau 22 tūkstančiai moksleivių, t. y. 75 procentai šalies devintokų ir dešimtokų. Po mokyklas pasklido jau penktas Lietuvos laisvosios rinkos instituto parengtas ir išleistas vadovėlio „Ekonomika per 31 valandą” tiražas. Iš viso 2015 m. išleistą vadovėlį jau naudoja 53 procentai šalies mokyklų.

Tai išskirtinė mokymosi priemonė, kurią sudaro: vadovėlis mokiniui, interaktyvi knyga ir nuolatiniai seminarai mokytojams. Mokytojai pamokoms ruošiasi iš interaktyvios mokytojo knygos, kurioje galima rasti nuolat atnaujinamą statistiką, papildomas užduotis, žaidimus, atsakymus, gausybę vaizdo medžiagos.

„Į vadovėlio kūrimo procesą pedagogai įsitraukia ir patys – siūlo užduotis, dalijasi patirtimi su kitais mokytojais. Tai svarbu ir dėl to, kad daugelis mokytojų neturi ekonominio išsilavinimo, o su šiomis priemonėmis pasiruošimas pamokai sutrumpėja iki kelių minučių. Tačiau svarbiausias išskirtinumas yra turinys. Mūsų vadovėlis skirtas mokytis mąstyti, kelti klausimus ir ieškoti atsakymų, o ne kalti faktus”, – teigia sako vadovėlio „Ekonomika per 31 valandą” bendraautorė Marija Vyšniauskaitė.

Anot M. Vyšniauskaitės, poreikis mokytis ekonomikos kokybiškiau yra labai didelis. Šiandien situacija yra gana gąsdinanti – tarptautinis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) tyrimas parodė, kad Lietuvos moksleivių finansinis raštingumas itin menkas. Nuo EBPO šalių vidurkio atsilieka ir suaugusiųjų finansinio raštingumo žinios.

„Džiugu, kad į tai pagaliau atkreiptas dėmesys. Ekonomika yra neatsiejama kiekvieno žmogaus gyvenimo dalis. Jos nesupratimo pasekmės yra skaudžios tiek konkrečiam asmeniui, tiek visuomenei: neatsakingas viešųjų ir asmeninių finansų tvarkymas, nepagrįstų politinių pažadų pergalės, augantis išlaikytinio mentalitetas – manymas, kad gerovės gali pasiekti ne savo pastangomis, bet reikalavimais iš valdžios”, – teigia sako vadovėlio „Ekonomika per 31 valandą” bendraautorė Marija Vyšniauskaitė.

Šiuo metu 10-yje mokyklų jau išbandoma ir Lietuvos laisvosios rinkos instituto ruošiama nauja socialinio ugdymo programa – integruotos ekonomikos, etikos ir pilietinio ugdymo pamokos. Tokios vienerius metus truksiančios programos tikslas – padėti mokytojams apie socialinę tikrovę mokyti inovatyviai, integruotai ir įdomiai, ugdyti socialiai sąmoningus moksleivius.