LLRI: Lietuvos oro uostai gali ir turi būti privatūs

Šiandien, gruodžio 9 d., Susisiekimo ministerijoje surengtoje diskusijoje „Aviacijos politika: tarptautinių Lietuvos oro uostų ateitis” LLRI pristatė savo poziciją dėl oro uostų padėties. LLRI skatina palaipsniui privatizuoti tris šalyje veikiančius nacionalinius oro uostus, nes tai geriausia priemonė siekiant užtikrinti efektyvų jų veikimą.

 

LLRI vyresnysis ekspertas Žilvinas Šilėnas sako, kad remiantis pasauline ir Lietuvos praktika, nėra priežasčių, kodėl Lietuvos oro uostai negalėtų sėkmingai pereiti privačiai nuosavybei. Netgi atvirkščiai – oro uostų nuosavybės teisių perėjimas iš valstybinio kapitalo į privatų yra jau ilgą laiką vykstanti tendencija. Todėl vykdant valstybės politiką reikia pasirengti valstybinio kapitalo pasitraukimui iš civilinių, komercine veikla užsiimančių Lietuvos oro uostų.

 

„Pirmiausia valstybės įmones – Vilniaus tarptautinį oro uostą, Kauno oro uostą ir Palangos tarptautinį oro uostą – reikia pertvarkyti į akcines bendroves ir taip lanksčiau paskirstyti nuosavybės ir valdymo teises. Net jei valdžia pabijotų visiško privatizavimo, akcinės bendrovės veiklos organizavimo forma leistų kad ir dalinį privatizavimą, privataus kapitalo pritraukimą,“ – sako LLRI ekspertas.

 

Jo teigimu, su privataus kapitalo atėjimu išsispręstų ir oro uostų centralizavimo klausimas. Sprendimus dėl oro uostų centralizuoto valdymo turėtų priimti oro uostų savininkas, ir tokia galimybė, privatizavus oro uostus, turi išlikti. Tačiau dabar valstybei priklausančių oro uostų valdymo centralizavimo tikslingumas yra ginčytinas.

 

„Dabartinėse diskusijose Lietuvoje apie tai, ką daryti su oro susiekimu, pamirštama, kad tai –komercinė veikla. Valdžia neturėtų imtis organizuoti oro uostų darbo ar mokesčių mokėtojų pinigais remti tuos, kas skraido lėktuvais,“ – teigia Žilvinas Šilėnas.

 

Su instituto pozicija dėl oro uostų galite susipažinti paspaudę čia.

 

 

Dėl papildomos informacijos:

 

Laura Dabulytė

LLRI komunikacijos vadovė

Tel. 85 2526263