K. Leontjeva. Dar kartą apie akcizus (0)

Praėjusią savaitę Seime užregistruotas Akcizų įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, kuriuo siekiama sugrąžinti iki šiol galiojusį akcizo tarifą dyzelinui, sumažinant dabartinį tarifą nuo 1140 Lt. iki 947 Lt. Nuo šių metų pradžios padidinus akcizą, nukentėjo ne tik tie, kas pilasi degalus (o gal jau ir nebesipila?) bei juos parduoda (ar jau neparduoda?). Nukentėjo ir valstybės finansai, nes nesurenkamos visos planuotos akcizų pajamos. Padėtis prasčiausia pasienio regionuose, nes vietiniai vartotojai degalus pilasi ten, kur pigiau (t.y. ne Lietuvoje), o tarptautiniai vežėjai taip pat vengia degalus piltis Lietuvoje. Iš sausio ir vasario duomenų galima spręsti, kad akcizų padidinimas buvo klaida, todėl būtina nedelsiant priimti Akcizų įstatymo pakeitimus ir sumažinti akcizų tarifą.

Nuo šių metų pradžios padidinus dyzelino ir benzino tarifus, štai kaip naujieji tarifai viršija išsiderėtus pereinamojo laikotarpio akcizų minimumus:

 

Be to, dabartiniai tarifai netgi viršija ir minimaliuosius tarifus, kuriuos turėsime pasiekti 2011 m. sausio 1 d.!

 

Lietuvoje galiojančių aukštų akcizų tarifų, o taip pat ir nuvertėjančio zloto fone, nenuostabu, kad degalų kainos Lietuvoje didesnės nei Lenkijoje bei kitose kaimyninėse šalyse:

 

Dyzelino sumažinimas reikštų, kad 1 litre dyzelino akcizo dalis sumažėtų apie 19,3 cento, o PVM (kuris mokamas nuo dyzelino kainos plius akcizo) – apie 3,7 cento.

Kuo mažesnis akcizų tarifai, tuo geriau Lietuvos vartotojams, nes jie gali įsipilti pigesnio kuro. Tuo tarpu aukšti akcizo tarifai lėmė smarkiai nukritusius pardavimus, bei mažesnius nei planuota akcizų pajamų surinkimus. Jeigu vartotojų gerovė kai kuriems Seimo nariams nėra pakankama paskata akcizui sumažinti, galbūt tai padaryti juos sumotyvuos žiojėjanti biudžeto skylė?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

fifteen − twelve =