Ž. Šilėnas: Prekių kainų skelbimas internete – valstybės vykdoma reklama? (0)

Kaip rašo DELFI ir kiti šaltiniai, nuspręsta internete skelbti pagrindinių maisto produktų kainas. Informacijoje atsispindės, kokios kainos yra konkrečiame prekybos tinkle ir kaip jos pasikeitė. Taip esą bus kovojama su maisto kainų augimu.

Nors ši iniciatyva nėra tokia bloga kaip kitos (pvz., kainų, antkainių reguliavimas), tačiau, kaip ir kitos, jos tėra bandymas parodyti, kad „kažkas yra daroma”. Politikų, bandydami užsidirbti politinių dividendų piktinantis maisto kainoms atsisuko į juos pačius. Sunervinus visuomenę, dabar reikės parodyti, kad kažkas yra daroma, nors visi supranta, kad nieko iš esmės čia nepadarysi.

Ši iniciatyva ir truputį nerimta. Prekybos centrai ir taip „viešina” savo parduodamus produktus. Šis procesas vadinamas reklama. Jos pilna visur: televizijoje, pašto dėžutėse, stenduose.

Informacijos apie konkrečias kainas konkrečiose parduotuvėse rinkimas ir viešinimas įdomus ir kitu požiūriu. Žiūrint iš konkurencijos priežiūros pusės, verslo subjektų keitimasis informacija apie konkrečių prekių kainas gali būti vienas iš veiksnių, konstatuojant, buvo tarp rinkos dalyvių neteisėtas susitarimas, ar ne. (Aišku, šis kriterijus, kalbant apie plataus vartojimo prekes yra gana absurdiškas, nes kainos nėra jokia paslaptis – užtenka apsilankyti parduotuvėje). Pradėjus viešinti konkrečių prekių konkrečiuose prekybos centrų tankuose kainas, tariamas „keitimasis informacija” taps ne tik lengvesnis, bet tą darbą atliks valstybinės institucijos!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

fourteen + nine =