Verslo istorijos. „Apple“ – inovatoriai, išmokę mus „susišnekėti“ su kompiuteriais (0)

Verslo istorijos – LLRI įrašų serija apie garsiausius, kūrybingiausius, inovatyviausius, įžvalgiausius – verslius žmones. Ir apie tai, kuo jų idėja ir įžvalgumas įveikė konkurentus ir pelnė mūsų – pirkėjų – palankumą.

Apple brandBe „iPod“, „iPad“, „iPhone“ ar „Mac“ dažnas neįsivaizduoja savo ryto, darbo dienos ar vakarėlio. Ir už visa tai esame dėkingi „Apple“ kompanijai.

Beje, vieni pirmųjų kompiuterių taip pat buvo sukurti „Apple“ kompanijos. „Apple“ iškilo Silicio slėnyje kartu su dauguma kitų ten įsikūrusių kompiuterinių technologijų kompanijų. Būtent ten prasidėjo informacinių technologijų revoliucija ir iki šiol kuriasi didžiausios ir sėkmingiausios IT kompanijos. Silicio slėnyje dirbusių verslininkų padarytų inovacijų dėka,  kompiuteriai iš mokslininkų laboratorijų pateko į beveik kiekvienus namus.

Kompiuteris kiekvienam? Ne , tik mokslininkams!

Pirmas komerciškai sėkmingas mechaninis skaičiuotuvas buvo sukurtas dar devyniolikto amžiaus viduryje. Jis galėjo atlikti elementariuos skaičiavimo veiksmus – sudėtį, atimtį, daugybą ir dalybą. Tačiau programuojamos, skaičiavimus galinčios atlikti mašinos egzistavo tik maždaug nuo antrojo pasaulinio karo metų. Tuometiniai kompiuteriai buvo dideli aparatai, kartais užimantys ištisus pastatus, jų naudotojai dirbdavo prisijungę prie terminalo, o vienu metu prie kompiuterio kartais dirbdavo dešimtys žmonių. Darbui su jais taip pat reikėjo nemažai techninių žinių. Mokslininkų darbui tokių kompiuterių pakako, tačiau vartotojams tokie kompiuteriai buvo nereikalingi.

Pelė ir grafinės ikonėlės įtikino vartotoją sėstis prie kompiuterio

„Apple“ rado būdą kaip šiuos didelių techninių žinių reikalaujančius įrenginius pritaikyti paprastiems vartotojams. Tačiau pirmieji asmeniniai kompiuteriai (angliškai trumpinami PC – Personal Computer) vis dar neturėjo standartinės operacinės sistemos ir vartotojai turėdavo juos suprogramuoti patys. Vėlesni modeliai, tokie kaip „Commodore PET“ ir „TRS-80“, jau veikė su BASIC operacine sistema, kuri turėjo daugiau galimybių. Vis tik sudėtingas ir neintuityvus valdymas trukdė kopti į populiarumo viršūnę.

Galiausiai „Apple“ kartu su savo antrosios kartos kompiuteriu „Lisa“, sukūrė pirmąją operacinę sistemą su grafine vartotojo sąsaja (GUI – Graphic User Interfrase). Vietoj tekstinių komandų suvedinėjimo,  vartotojai su „Apple“ sukurtu  įrenginiu – kompiuterio pele – spalvotame ekrane galėjo „klikinti“ lengvai atpažįstamas ikonas, rinktis matomas funkcijas iš iškylančių meniu.

„Apple“ revoliucija atvedė pasaulį į skaitmeninę erą

Jau nuo aštuntojo dešimtmečio „Apple“ įkūrėjai  suprato, kad didelė dalis kompanijos sėkmės priklauso ne tik nuo jų siūlomo produkto kokybės, bet ir nuo tinkamos reklamos ir gero įvaizdžio. Dėl to 1984 m. pristatydami savo kompiuterį „Macintosh“ jie paprašė garsiojo režisieriaus Ridley Scotto („Svetimas“ (1979), „Telma ir Luiza“ (1991) „Gladiatorius“ (2000), ir kiti.), kad sukurtų originalią reklamą. Režisierius įkvėpimo pasisėmė iš žymaus XX. a. anglų rašytojo Georgo Orwello romano „1984-ieji”.

Reklamoje kompiuteris buvo pristatytas ne kaip dar vienas naudingas įrenginys, bet kaip revoliucinis produktas, galintis pakeisti visa pasaulį. Ir ši reklama su realybe beveik neprasilenkė: su šiuo kompiuteriu pasiūlytos apskaitos, grafinio dizaino, teksto surinkimo programos žymėjo skaitmeninės epochos pradžią.

„iPod“ padėjo sugrįžti į sėkmės olimpą

Aštuntas dešimtmetis buvo labai sėkmingas „Apple“ kompanijai, tačiau stiprėjo ir jų konkurentai.  Pvz., iškilo „Microsoft“, ir atitinkamai „Apple“ pelnas krito. Nors kompanija eksperimentavo su įvairiais produktais – jie gamino ir kompaktinių diskų grotuvus, fotoaparatus ir net televizorius, tačiau devintąjį dešimtmetį kompanija balansavo ant bankroto ribos. Kompanija vėl tapo pelninga, kai pradėjo gaminti „iPod“ muzikos grotuvus. Jam sukurtas dizainas buvo atkartojamas visuose vėlesniuose „Apple“ produktuose.

„iPod“ – ne tik grotuvas galintis groti mp3 formato muziką. Jam buvo sukurta visa infrastruktūra –  jos dėka muzikantai gali pasiekti klausytojus be jokių tarpininkų. Anksčiau klausytojus muzika pasiekdavo tik per įrašų kompanijose išleistus albumus ir dažnos grupės sėkmė priklausydavo nuo prodiuserio gebėjimų. Dabar muzikantai gali patys įrašyti ir įkelti dainas į „iTunes“ tinklalapį, o vartotojai už mokestį parsisiųsti tiesiai į savo muzikos grotuvus. Kasdien iš šios svetainės parsisiunčiama apie pusė milijono dainų. Po šio produkto pristatymo „Apple“ kompanija vėl atsistojo ant kojų ir pristatė seriją komerciškai labai sėkmingų nešiojamų bei planšetinių kompiuterių ir išmaniųjų telefonų.

Prakąstas obuolys – mūsų pop kultūros dalis

„Apple“ išsiskiria ir savo dizainu bei paprastu, bet lengvai įsimenamu logotipu – prakąstu obuoliu. Visi jų gaminami įrenginiai „nešioja“ šį ženklą, kuris jau tapo neatskiriama pop kultūros dalimi. „Apple“ sėkmės receptas buvo paprastas – išskirtinis dizainas, puikiai valdomas prekinis ženklas bei kiekvienam vartotojui prieinamas paprastumas ir patogumas. Dėl šių savybių  šiuo metu „Apple“ yra brangiausias ir daugiausiai uždirbantis prekės ženklas rinkoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

sixteen − 6 =